Connect with us

Επιχειρήσεις

Τα επιχειρηματικά νέα της εβδομάδας από τον Χ-τύπο

Published

on

Ο Χ-τύπος και το xtypos.gr συγκεντρώνουν και παρουσιάζουν τα επιχειρηματικά νέα της εβδομάδας (17/12) για την πλήρη ενημέρωση ιδιωτών, φορέων και επαγγελματιών.

Δείτε αναλυτικά:

  • Το “καλάθι των Χριστουγέννων” στα σούπερ μάρκετ και το “καλάθι του Άη Βασίλη” στα καταστήματα παιχνιδιών, έκαναν “πρεμιέρα” την Τετάρτη. Το «καλάθι των Χριστουγέννων» το οποίο θα διαρκέσει έως τις 4 Ιανουαρίου είναι ουσιαστικά ένα διευρυμένο, ως προς τις κατηγορίες, “καλάθι του νοικοκυριού”, στο οποίο προστίθενται προϊόντα με αυξημένη εποχική ζήτηση. Από την άλλη πλευρά, ο το “καλάθι του Άη Βασίλη” είναι το αντίστοιχο μέτρο για την αγορά παιχνιδιών που εφαρμόζεται αποκλειστικά για την περίοδο των γιορτών έως και τις 11 Ιανουαρίου. Από τις 10 κατηγορίες που έχει διαμορφώσει το υπουργείο Ανάπτυξης, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να εντάξουν στις λίστες τους τουλάχιστον ένα προϊόν και να το διαθέτουν σε προσιτή τιμή, ιδίως συγκριτικά με τα υπόλοιπα προϊόντα της ίδιας κατηγορίας.

 

  • Οι ηλεκτρονικές συναλλαγές αναμένεται να φθάσουν φέτος τα 65 δισ. Ευρώ από τα 40 δισ. ευρώ που ήταν το 2019, αναφέρει το υπουργείο Οικονομικών, επισημαίνοντας ότι η εξέλιξη αυτή θα οδηγήσει στην περαιτέρω μείωση της φοροδιαφυγής. Την ίδια στιγμή, τα ηλεκτρονικά βιβλία, η ηλεκτρονική διαβίβαση των αποδείξεων από τις επιχειρήσεις λιανικής πώλησης και τη διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS αναμένεται να συμβάλουν αισθητά στη μείωση του φαινομένου. Παράλληλα, η ηλεκτρονική εφαρμογή appodixi με περισσότερους από 140.000 χρήστες λειτουργεί αποτρεπτικά ως προς τη μη έκδοση αποδείξεων, αλλά και την έκδοση πλαστών αποδείξεων.

 

  • Εν αναμονή των επίσημων ανακοινώσεων για το «Food Pass» που θα χορηγηθεί το πρώτο τρίμηνο του 2023, νέες πληροφορίες που έρχονται στο φως, υπογραμμίζουν ότι ένας θα είναι ο σημαντικός παράγοντας που θα κρίνει αν είστε ή όχι δικαιούχοι για το κουπόνι τροφίμων. Σε αντίθεση με τα πρόσφατα έκτακτα επιδόματα (επίδομα βενζίνης, επιταγή ακρίβειας), το συγκεκριμένο θα δοθεί με πολύ αυστηρά εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια. Το βασικό σενάριο αυτή τη στιγμή θέλει να προσμετράται το ύψος του ετήσιου εισοδήματος, με προτεραιότητα στις οικογένειες με παιδιά.

 

  • Περισσότερο αναγκαία από ποτέ καθίσταται πλέον η συζήτηση για το μοντέλο της τουριστικής ανάπτυξης της Αθήνας. Έρευνα που διενήργησε το ΙΤΕΠ, επιχείρησε μια ικανή ακτινογραφία της υφιστάμενης κατάστασης σε ό,τι αφορά τη δυναμικότητα σε κλίνες της Αθήνας Αττικής. Με βάση αυτή, τονίστηκε ότι το 43% των τουριστικών καταλυμάτων στην Αθήνα δεν είναι ξενοδοχειακά, με τα περισσότερα εξ αυτών να εντάσσονται στην ομπρέλα της βραχυχρόνιας μίσθωσης, ενώ οι τελευταίες εκτιμήσεις κάνουν λόγο και για αναλογία ένα προς ένα, σε ό,τι αφορά την προσφορά των ξενοδοχειακών κλινών με αυτά της βραχυχρόνιας μίσθωσης.

 

 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ