Connect with us

Κοινωνία

Ο πληθωρισμός «διαλύει» το επίδομα βενζίνης

Published

on

Σε ιστορικά υψηλά κινούνται οι τιμές των καυσίμων με τη βενζίνη κοντά στα 2,2 ευρώ το λίτρο με τον πληθωρισμό να εξαφανίζει το επίδομα βενζίνης.

Στα επίπεδα του 1994 εκτινάχθηκε ο πληθωρισμός τον Απρίλιο, φτάνοντας το 10,2% και ξυπνώντας εφιαλτικές μνήμες, όταν ο τιμάριθμος «καταβρόχθιζε» το διαθέσιμο εισόδημα αλλά και τις αποταμιεύσεις των Ελλήνων.

Η ενεργειακή κρίση, η εκτίναξη των τιμών των καυσίμων αλλά και η διαταραχή στην εφοδιαστική αλυσίδα εκτίναξαν τις τιμές παγκοσμίως, με τους Έλληνες καταναλωτές, να δέχονται τις συνέπειες.

Οι τιμές της βενζίνης καταγράφουν ιστορικό υψηλό, οι διεθνείς τιμές των τροφίμων καταγράφουν ιστορικό υψηλό 60 ετών ενώ το φυσικό αέριο αλλά και το πετρέλαιο διαπραγματεύονται σε πολυετή υψηλά.

«Τσουρουφλίζει» το γέμισμα του ρεζερβουάρ – Εξανεμίστηκε το Fuell pass

«Φωτιά» στον οικογενειακό προϋπολογισμό βάζει το συνεχές ράλι ανόδου των τιμών των καυσίμων.

Οι πρατηριούχοι λένε πως αγοράζουν ακριβότερα και η τιμή ανεβαίνει μοιραία και για τον καταναλωτή.

Tα στοιχεία που ανακοίνωσε χθες η Ελληνική Στατιστική Αρχή ούτε λίγο ούτε πολύ δείχνουν ότι ακόμα και μειώσεις φόρων, κρατικές επιδοτήσεις ή άλλα μέτρα δεν μπορούν να βάλουν φρένο στη διεθνή ακρίβεια και τον εισαγόμενο πληθωρισμό.

Πώς η πληθωρισμός κατάπιε το επίδομα βενζίνης

Είναι εύκολο να καταλάβει κανείς πως στην ουσία το επίδομα βενζίνης έγινε καπνός αν σκεφτεί κανείς οτι τον μήνα Απρίλιο δόθηκε επιδότηση 15 λεπτών στην τιμή του ντίζελ κίνησης. Την 1η Απριλίου το ντίζελ πανελλαδικά κόστιζε 1,968 ευρώ το λίτρο. Πρακτικά χρειάστηκαν δύο εβδομάδες για να φτάσει η μείωση στον πελάτη. Σταδιακά, ως τα μέσα του μηνός, η τιμή στα πρατήρια έπεσε πράγματι, ακόμα και κάτω από 1,8 λεπτά, στα 1,795 ευρώ το λίτρο (-0,173 ευρώ).

Ώσπου να κλείσει ο μήνας όμως, η τιμή ανέβηκε στα 1,852. Δηλαδή η κυβέρνηση επιδότησε κατά 8,8% την τιμή, αλλά «αγόρασε» μείωση 5,9%.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ μάλιστα, το όφελος για τον καταναλωτή εξανεμίστηκε: καθώς χάθηκε «χρόνος και χρήμα» στην εφοδιαστική αλυσίδα μέχρι να φτάσουν οι αυξήσεις στον καταναλωτή, αλλά και επειδή από τα μισά του μήνα ήρθαν νέες διεθνείς αυξήσεις που «κατάπιαν» μεγάλο μέρος της κρατικής επιδότησης.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ