Επιχειρήσεις
Οι «πονηριές» των εταιριών που «σβήνουν» τις αυξήσεις από τα ράφια σούπερ μάρκετ
Συγκεκριμένα, επιχειρήσεις προχωρούν σε μείωση της ποσότητας των προϊόντων και σε μικρότερες συσκευασίες με τις τιμές όμως να παραμένουν ίδιες. Στόχος αυτής της πρακτικής είναι:
- η μείωση της σπατάλης
- η διακίνηση-μεταφορά των προϊόντων αλλά και τη θέση στο ράφι.
Παραδείγματα προϊόντων – Πώς επηρεάζει ψυχολογικα τους καταναλωτές
Για παράδειγμα οι γαλακτοβιομηχανίες φέρονται να έχουν λανσάρει ήδη μικρότερη συσκευασία φέτας διατηρώντας την τιμή του προϊόντος. Παρόμοια κίνηση έγινε στο στραγγιστό φιαούρτι και στις εταιρίες με σνακ. Με αυτό τον τρόπο περνούν την επιπλέον επιβάρυνση στην τελική τιμή χωρίς να γίνει άμεσα αισθητή. Αυτό το «παιχνίδι» με τις συσκευασίες και τις τιμές λειτουργεί ψυχολογικά για τον καταναλωτή καθώς αν και το κόστος ανά μονάδα βάρους ή ανά μονάδα όγκου αυξάνεται, η λιανική τιμή της συσκευασίας είναι ίδια όταν φτάνει να το επιλέξει στο ράφι.
Αξίζει να σημειωθεί πώς η τάση αυτή έχει εδώ και χρόνια εμφανιστεί στη διεθνή αγορά.