Ειδήσεις
Στο e-katanalotis θα μπορούν να συγκρίνουν οι καταναλωτές και τα φυλλάδια προσφορών των σούπερ μάρκετ
Οι καταναλωτές θα μπορούν από την ερχόμενη εβδομάδα να συγκρίνουν και τις εβδομαδιαίες προσφορές των σούπερ μάρκετ, εκτός από τις τιμές στο «καλάθι του νοκοκυριού».
Όπως γνωστοποίησε μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό Open ο ιδρυτής και γενικός διευθυντής της Warply και υπεύθυνος του e-katanalotis Γιάννης Δοξαράς, τις αμέσως επόμενες μέρες θα ενταχθούν στο e-katanalotis και οι προσφορές των αλυσίδων σούπερ μάρκετ.
Όπως είπε, οι καταναλωτές θα μπορούν από την ερχόμενη εβδομάδα να συγκρίνουν τόσο τις προσφορές των σούπερ μάρκετ, όσο και το «καλάθι», προκειμένου να έχουν όσο το δυνατόν πληρέστερη εικόνα για τις τιμές στην αγορά και να κάνουν τις πιο σωστές, γι’ αυτούς, επιλογές.
Επίσης, σημείωσε, ότι υπάρχει μια στροφή των καταναλωτών στο να βλέπουν την τιμή ανά κιλό, για να σχηματίζουν πιο σωστή γνώμη για την τιμή ενός προϊόντος.
Μποϊκοτάζ
Στο μεταξύ με αφορμή το μποϊκοτάζ του ΙΝΚΑ, στα γαλακτοκομικά προϊόντα, από την Δευτέρα 13 έως και τις 20 Φεβρουαρίου 2023, συζήτησαν σήμερα το πρωί στον τηλεοπτικό σταθμό ΑΝΤ1 ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης και ο πρόεδρος του ΙΝΚΑ, Γιώργος Λεχουρίτης.
Ο κ. Γεωργιάδης είπε ότι «όντως, τα γαλακτοκομικά προϊόντα έχουν σημειώσει μεγάλη αύξηση, όχι αδικαιολόγητα όμως. Η τιμή του γάλακτος στον παραγωγό φέτος είναι η μεγαλύτερη των τελευταίων 25 ετών. Όταν ξεκίνησε η πληθωριστική κρίση όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά σε όλη την Ευρώπη, πολλοί κτηνοτρόφοι προτίμησαν να σφάξουν τα ζώα, παρά να διατηρήσουν την παραγωγή γάλακτος, καθώς αυξανόταν πολύ το κόστος και θα τους οδηγούσε σε χρεοκοπία. Μειώθηκε η παραγωγή, έμεινε ίδια η ζήτηση και έτσι αυξήθηκαν οι τιμές, καθώς λειτούργησε ο παγκόσμιος νόμος της προσφοράς και της ζήτησης».
Ο κ. Γεωργιάδης σημείωσε ότι «υπάρχει επώνυμο γάλα που πωλείται σε χαμηλές τιμές στο καλάθι του νοικοκυριού και οι καταναλωτές, που αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα, μπορούν να το επιλέξουν».
Στην κριτική του εκπροσώπου της οργάνωσης των καταναλωτών ότι το καλάθι είναι μία επιτυχημένη επικοινωνιακή πολιτική, αλλά πρακτικά μη ουσιώδες για τους πολίτες, ο υπουργός απάντησε ότι τα στοιχεία από το υπουργείο δείχνουν ότι επί 15 εβδομάδες που λειτουργεί το καλάθι διατηρεί σταθερές τιμές για την συντριπτική πλειοψηφία των ειδών του, ενώ και από τις έρευνες φαίνεται ότι ο κόσμος ψωνίζει από αυτό αλλά όπως σημείωσε: «Κι εμένα, τον δημιουργό του “Καλαθιού”, αν με ρωτήσεις θα σου πω ότι δεν είμαι ικανοποιημένος και ότι δεν φθάνει για την αντιμετώπιση της ακρίβειας, αλλά σαν αυτόνομο μέτρο είχε επιτυχία».
Σχετικά με άλλο εύρημα της έρευνας, όπου η πλειονότητα των καταναλωτών ζήτησε την μείωση του ΦΠΑ σε βασικά καταναλωτικά αγαθά, ο κ. Γεωργιάδης είπε ότι «το κοινό σε αυτό κάνει λάθος. Δεν είναι λύση η μείωση του ΦΠΑ. Στην Ισπανία δεν πέρασε ούτε ένα λεπτό της μείωσης στους καταναλωτές και υπάρχει σκέψη να επανέλθει ο ΦΠΑ που μειώθηκε».
«Δεν είναι δυνατόν να ξεκινάει το προϊόν από το χωράφι στα 20 λεπτά και να φθάνει στην αγορά σε τιμή 1,80 ευρώ και να λέτε είναι φυσιολογικό. Σας λέμε ότι υπάρχει αισχροκέρδεια», είπε ο πρόεδρος του ΙΝΚΑ.
Απαντώντας, ο υπουργός αναφέρθηκε σε συγκεκριμένη μάρκα φρέσκου γάλακτος που μπορεί να βρει ο καταναλωτής σε χαμηλή τιμή στο καλάθι του νοικοκυριού ενώ αναφέρθηκε και σε άλλα, συγκεκριμένα, προϊόντα και εταιρείες από το καλάθι που διατηρούν πολύ χαμηλές τιμές, όπως τα μακαρόνια, το αλεύρι, ενώ εσχάτως, όπως είπε, προστέθηκε και το κοτόπουλο σε χαμηλή τιμή.
Απαντώντας σε σχετικό σχόλιο του Γιώργου Λεχουρίτη για φθηνότερα προϊόντα σε άλλες χώρες, ο κ. Γεωργιάδης είπε ότι πρόσφατα παρουσίασε έρευνα το υπουργείο «που έγινε σε 5.000 κωδικούς προϊόντων και δείχνει ότι η Ελλάδα είναι φθηνότερη από άλλες ευρωπαϊκές χώρες, ενώ τα στοιχεία για τον πληθωρισμό δείχνουν ότι στην Ελλάδα ο πληθωρισμός στα τρόφιμα είναι χαμηλότερος από ότι σε άλλες χώρες».
«Να ξέρει ο κόσμος ότι κάνουμε ό,τι μπορούμε για την ακρίβεια και υπάρχει αποτέλεσμα σε αυτό», κατέληξε ο υπουργός.
Πηγή: ΑΠΕ ΜΠΕ