Περιβάλλον
Το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής εγκρίνει την περιβαλλοντική μελέτη για έργα του ΟΛΠ
Με ενισχυμένη πλειοψηφία αλλά και με την ένταξη 9 πρόσθετων περιβαλλοντικών όρων και 231 παρατηρήσεων, το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής γνωμοδότησε επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και η απόφαση αποστέλλεται προς το Υπουργείο Περιβάλλοντος.
Μάλιστα, η απόφαση ελήφθη μετά από εισήγηση της αρμόδιας Αντιπεριφερειάρχη Πειραιώς Σ. Αντωνάκου κατά τη διάρκεια της χθεσινής συνεδρίασης του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής, στην οποία μοναδικό θέμα συζήτησης ήταν η «Γνωμοδότηση επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) για την τροποποίηση και ανανέωση της Α.Π. 104050/17-5-2006 ΚΥΑ Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων του ΟΛΠ Α.Ε.»
Να σημειωθεί ότι η μελέτη αφορά 19 υφιστάμενες αδειοδοτημένες και σε λειτουργία δραστηριότητες του λιμένα, 10 έργα που φέρουν περιβαλλοντική αδειοδότηση και 4 νέα προγραμματισμένα έργα, χωρίς ακόμη να διαθέτουν αδειοδότηση.
Κατά τη διάρκεια της πολύωρης συζήτησης, τοποθετήθηκαν, επικεφαλής και εκπρόσωποι των παρατάξεων του ΠΕΣΥ, Δήμαρχοι της περιοχής καθώς και εκπρόσωποι φορέων και συλλόγων.
Ο Περιφερειάρχης Αττικής Γ. Πατούλης επισήμανε ότι για τη Διοίκηση της Περιφέρειας Αττικής η προστασία του περιβάλλοντος και της ποιότητας ζωής των πολιτών είναι προτεραιότητα. Επιπλέον απευθυνόμενος σε όσους υποστήριξαν ότι η σημερινή Διοίκηση της Περιφέρειας Αττικής δήθεν καλύπτει παρανομίες, τόνισε ότι «σε όλα αυτά τα ψέματα απαντάμε με αλήθειες». Στη συνέχεια παρουσίασε έγγραφα και αποφάσεις μέσω των οποίων αποδείχθηκε ότι έχουν ακολουθηθεί όλα τα προβλεπόμενα βήματα. Μεταξύ άλλων επισήμανε ότι το έργο της επέκτασης του νότιου προβλήτα εκτελείται με απόλυτη νομιμότητα, έχοντας όλες τις απαραίτητες αδειοδοτήσεις.
Μάλιστα ο Γ. Πατούλης έκανε και συγκεκριμένες αναφορές σε αποφάσεις που έχουν ληφθεί από την προηγούμενη Διοίκηση της Περιφέρειας. «Το έργο της επέκτασης του νότιου προβλήτα του Λιμένος Πειραιά, είναι έργο που εντάχθηκε για χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ και το ΠΕΠ Αττικής από τη Διοίκηση της κας Δούρου», σημείωσε χαρακτηριστικά και συμπλήρωσε ότι η “σημερινή Διοίκηση της Περιφέρειας Αττικής ποτέ δεν είπε ψέματα στους πολίτες του Πειραιά”.
Αντίθετη η Διοίκηση της Περιφέρειας στην απόθεση βυθοκορημάτων στο Σαρωνικό
Στη βάση αυτή στηρίχθηκε και η εισήγηση της αρμόδιας Αντιπεριφερειάρχη κ. Αντωνάκου μέσω της οποίας φαίνεται ξεκάθαρα ότι η σημερινή διοίκηση εκφράζει την αντίθεσή της στη διαχείριση και απόθεση των βυθοκορημάτων στη θάλασσα του Σαρωνικού. «Αυτό που εμείς ζητάμε, όσον αφορά το έργο των βυθοκορήσεων, είναι να επιλεγεί η καλύτερη λύση για την προστασία του περιβάλλοντος όσο και αν κοστίζει καθώς οι άνθρωποι είναι πάνω από οποιαδήποτε οικονομικά συμφέροντα».
Πρόταση 9 σημείων, που βελτιώνουν τους περιβαλλοντικούς όρους της επένδυσης στον Πειραιά
Στα 9 σημεία που εισηγείται το ΠΕΣΥ προς το υπουργείο Περιβάλλοντος να ληφθούν υπόψη, κατά την έκδοση Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων, κατόπιν εισήγησης της κ. Αντωνάκου, επισημαίνεται ότι η Περιφέρεια Αττικής στο πλαίσιο της αρμοδιότητας που έχει ως εισηγήτρια, ζητείται «από το Υπουργείο Περιβάλλοντος να συμπεριληφθούν στην υπό έκδοση Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων οι 231 ειδικοί, γενικοί και πρόσθετοι περιβαλλοντικοί όροι, που αναφέρονται στην εισήγηση του Τμήματος Περιβάλλοντος της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Αττικής, συμπληρωμένοι με τους παρακάτω πρόσθετους όρους οι οποίοι υπερισχύουν κάθε διαφορετικής διατύπωσης που πιθανόν υπάρχει στη μελέτη και στην εισήγηση».
Συγκεκριμένα προτείνεται:
1. Να αποτραπεί η απόρριψη των βυθοκορημάτων στη θάλασσα, δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στη διαχείριση των 60.600 m3 βυθοκορημάτων που θα προέλθουν από τις βυθοκωρήσεις των ιδιαίτερα βεβαρημένων περιοχών του Προβλήτα Ηρακλέους και της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης.
2. Να προσδιοριστούν οι χώροι εξεύρεσης αδρανών υλικών του απαιτούνται για την κατασκευή των έργων.
3. Να προσδιοριστούν οι χώροι απόθεσης των αναγκαίων υλικών για την κατασκευή των έργων.
4. Να απαγορευτεί η σώρευση ιζημάτων βυθού, αδρανών υλικών και σκωρίας στο χερσαίο χώρο του εργοταξίου στο Παλατάκι.
5. Να απαγορευτεί η μεταφορά αδρανών υλικών και σκωρίας οδικώς και η μεταφορά τους να γίνει μόνο δια θαλάσσης.
6. Να εκπονηθεί με δαπάνες του ΟΛΠ Α.Ε. συνολική κυκλοφοριακή μελέτη για όλη την παραλιμένια περιοχή, στην οποία θα έχουν ληφθεί υπόψη οι επιπτώσεις από όλα τα προτεινόμενα με το Master plan έργα.
7. Να υπάρξει ρητή δέσμευση του ΟΛΠ για την άμεση υλοποίηση του έργου της ηλεκτροδότησης των πλοίων της ακτοπλοΐας και της κρουαζιέρας από τη στεριά κατά τον ελλιμενισμό τους.
8. Nα δημιουργηθεί μόνιμο δίκτυο σταθμών παρακολούθησης της ρύπανσης, που θα καλύπτει με τακτικές μετρήσεις την ατμοσφαιρική ρύπανση, την ηχορύπανση, τη φωτορύπανση και τον έλεγχο των θαλάσσιων νερών και να συσταθεί μόνιμο παρατηρητήριο περιβαλλοντικής παρακολούθησης και αξιολόγησης των αποτελεσμάτων των μετρήσεων, το οποίο θα στεγαστεί στο κτήριο των Περιφερειακών Ενοτήτων Πειραιά και Νήσων στον Άγιο Διονύσιο.
9. Να διαγραφεί στη σελίδα 20/44 της εισήγησης στην παράγραφο 6 «Βελτίωση υποδομών ΝΕΒ Περάματος – Νέα δεξαμενή», η αναφορά «και πρόσθετων νηοδόχων πλοίων».
Η πρόταση των παραπάνω 9 σημείων ψηφίστηκε από τα μέλη της Παράταξης Νέα Αρχή για την Αττική του Γ. Πατούλη, υποστηρίχθηκε από την παράταξη του Γ. Σγουρού, από μέλη της παράταξης του κ Τζήμερου καθώς και από ανεξάρτητους Περιφερειακούς Συμβούλους.